교수진

강태원
강태원(Kang,Tae won)
  • 직위 : 교수
  • 전공 : 유통물류, 중국물류
  • 학위 : 경영학박사
  • 연구실 : 종합교육관 203호
  • 전화번호 : 063-469-4805
학력
  • 2004. 전북대학교 경영학과 (경영학사)
  • 2012. 中國 浙江大学 管理学院(경영학박사)
주요경력
  • 2014∼현재. 국립군산대학교 국제물류학과 교수
  • 2013∼2014. 전북연구원 산업경제연구부 부연구위원
  • 2012∼2013 (중국) 절강해양대학 물류학과 외국인교수
  • 2003∼2006 한솔로지스틱스
대외활동
  • 2022. 10∼현재. 장흥군 수산물 콜드체인 활성화 위원
  • 2022. 10∼현재. 군산시 의정비심의위원회 위원
  • 2020. 1∼현재. 군산시 유통업 상생발전협의회 위원
  • 2020. 3∼현재. 군산시 강소기업 성장위원회 위원
  • 2015. 3∼현재. 군산시 새들군산 농특산물 심의위원회 위원
  • 2015. 1∼2022. 2. 전라북도 물류정책위원회 위원
  • 2018. 3∼2020. 2. 국립군산대학교 국제물류학과 학과장
  • 2015. 11∼2017. 10. 전라북도 물류단지계획 심의위원회 위원
  • 2016. 7∼현재. (중국) 온주대학교 창업학과 겸임교수
  • 2017. 4∼현재. (중국) 절강해양대학교 경제경영대학 겸임교수
  • 2015. 12∼현재. (중국) 온주대학교 온주인경제연구센터 특별연구원
담당교과목
  • (학부) 유통관리원론, 콜드체인관리론, 보세관리론, 원산지관리론, 물류품질관리, 물류유통세미나 등
  • (대학원) 유통물류연구, 국제물류경영연구, 전자상거래연구 등
대표연구논문(최근3년)
  • The Effect of Digital Transformation on the Pharmaceutical Sustainable Supply Chain Performance: The Mediating Role of Information Sharing and Traceability Using Structural Equation Modeling, Sustainability(SSCI), 15(1), 2022.
  • A Study on the Influence of Telemedicine Service Characteristics on Intention to Use in China: The Moderating Effect of On-line Word-of-mouth, 중국지역연구, 9(3), 2022.
  • Supply Chain Planning and Innovation Performance: the moderated mediation effect of IT usage, Industrial Management & Data Systems(SCIE), 122(12), 2022.
  • How Korean Retailers Expand Private Label Markets Abroad: Evidence from the Chinese Fresh Food Market, Journal of Korea Trade(SSCI), 26(5), 2022.
  • Linking Intellectual Leadership Practices to Sustainability Outcomes: Moderated Mediation Effect of Employees, Sustainability(SSCI), 14(7), 2022.
  • A Study on the Effects of Entrepreneurial Education on Entrepreneurial Intention for University Students in China: Focused on TPB, 중국지역연구, 8(2), 2021.
  • A Study on the Effects of Service Quality of Pharmaceutical E-commerce on Customer Satisfaction: Mediating Effect of Perceived Value, 한중사회과학연구, 19(3), 2021.
  • The Effects of Live-streaming Commerce Anchor Attributes on Perceived Value and Purchase Intention: Focusing on Chinese Agricultural Market, 한국유통경영학회, 24(6), 2021.
  • The Effects of Absorptive Capability and Innovatative Culture on Innovation Performance: Evidence from Chinese Hightech Firms, Journal of Asian Finance, Economics and Business(SCOUPUS),18(3), 2021.
  • The effect of Intellectural Leadership on Mass Customization: Moderated Mediation Effect of Customer Market Knowledge, IEEE ACCESS(SCIE), 9, 2021.
  • The Effects of Socially Responsible Activities on the Management Performance of Internationally Diversified Firms Evidence from Korean Small-and Medium-Sized Firms, Journal of Korea Trade (SSCI), 24(5), 2020.
  • The Effect of Service Quality on Customer Satisfaction and Repurchase Intention: Focusing on Supermarkets in Mongolia, Journal of International Trade & Commerce, 16(5), 2020.
  • 지역창업 활성화를 위한 청년창업 애로 요인에 관한 연구, 벤처창업연구, 15(22), 2020.
상훈
  • 2022. 국립군산대학교 황룡상 연구분야 우수상
  • 2021. 한국무역연구원 학술대상 수상
  • 2020. 국토교통부 장관상 수상
  • 2019. 제18차 중국물류학술연회 우수논문상 수상
  • 2019. 국립군산대학교 황룡상 산학분야 최우수상
  • 2016. 국립군산대학교 황룡상 교육분야 우수상
학회활동
  • 2023∼현재. 한국국제경영학회 이사
  • 2022∼현재. 한국글로벌무역학회 부회장
  • 2021∼현재. 한국유통경영학회 부회장 겸 편집위원
  • 2020∼현재. 한중사회과학학회 이사
  • 2020∼현재. 한국벤처창업학회 이사
  • 2020∼현재. 한국물류학회 이사
  • 2018∼현재. 한국생산성학회 이사
  • 2018∼현재. 한국국제경영관리학회 이사
  • 2015∼현재. Journal of China Studies 편집위원

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  • 최종수정일 : 2024-03-14
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